ketens, schakels en links
en hier en daar vermaak ik je.
Met beeld in vlees of grijs
En in het git van de nacht de gekende vraag: “Ben je wakker? Ben je daar?”
of:
“Drinken we iets?
Armagnac, Mijnheer?”
Ik wacht in koppigheid.
Het grote oog dat zwijgt en stille kabels vol syllaben digitale monoloog.
Het is laat, ik ben moe, de knop gaat uit.
Morgen weer herhalingst®ijd.
Nawoord:
Het doek valt en moeder C.
pakt haar kar en kinderen mee.
De auteur is slechtgezind,
misprijst het publiek dat met hààr sympathiseert,
terwijl hij een kritische analyse ambieert.
“Audiences never fail to be moved by the plight of the stubborn (…) woman.”
(Poemhunter)
Sekuru? Wat denk je nu?
.
1 opmerking:
24-08-2008, 18:09:12
beetje tekst en betje prentje...
Moeder courage en haar kinderen. Brecht doolt me dunkt wel vaker door uw kop, de laatste tijd. Maar waar waart ge toen haar het noodlottige nieuws van de dood van Zwitserkaas bereikte? Ge bracht beschaamd uw voet naar uw hoofd en hield u blind. Tot die kramp in uw heup u deed schreeuwen. Nooit hebben wij geweten of het medelijden dan wel de pijn u tot dat krassende krijsen noopte.
http://urbainalpain.punt.nl
Urbain Alpain
24-08-2008, 22:09:29
al dat doolt
U volhardt ook in de boosheid. Brecht kwam aangewaaid via elders, ik liet hem binnen. Weer. Verder is Uw interpretatie uiteraard volledig voor uw rekening, maar als u er plezier in schept... be my guest.
(niet vergeten iets geestverruimends mee te brengen hoor!)
sodade
Een reactie posten